10 de setembre del 2020

El Camí dels Nyerros   (Cent desè aniversari)

1a etapa:      Terrassa – Sant Sebastià de Montmajor            (20,750 km)

Diumenge, 20 de setembre

Itinerari:
Seu Centre Excursionista, carrer Sant Llorenç, carrer del Pla de l’Ametllera, carrer dels Jocs Olímpics, Parc de les Nacions Unides, Pla del Bon Aire, Matadepera, riera de les Arenes, can Gorina, can Solà del Racó, font de la Tartana, collet de la Bassa, mas el Girbau, urbanització El Racó, cal Joan Coix, riu Ripoll, torrent del Turell, carena de les Roques d’Aguilar, can Cadafalch, coll Monner, mas de Coll Monner, font dels Horts de Coll Monner, pista del Coll de Tres Pins i Sant Sebastià de Montmajor.

Descripció:
Inicien el recorregut des de la porta de la seu del C.E.T. (298 m) tot remuntant en direcció nord el carrer Sant Llorenç fins al seu final, punt on creuem el carrer Cervantes i seguim el Passeig de les Lletres fins al seu capdamunt. Creuem les avingudes del 22 de juliol i de l'Abad Marcet. Passem pel costat de l’Estadi Olímpic i travessem l'avinguda Béjar. Pel carrer de l'Estatut arribarem al Parc de les Nacions Unides i l'avinguda Lacetània, davant mateix del traçat del Quart Cinturó. Travessem el Quart Cinturó per prendre l’antic camí de Can Carbonell que recorre l’anomenat Pla del Bon Aire.

Mas de can Gorina
Entrem a Matadepera per la urbanització Verge de Montserrat (420 m) i travessem la riera de les Arenes per un pont. Passem per davant del camp de futbol i del pavelló d'esports de Matadepera. En aquest punt, enllacem amb el traçat del GR 173 i el PR C-13. Seguim el carrer de la Font de la Tartana fins al seu final. A banda dreta, trobem can Gorina, antiga masia del segle XVI. Més endavant, trobem la masia de Can Solà del Racó a la dreta, i la font de la Tartana a l'esquerra (475 m). Ara, prenem la pista secundària que marxa a la dreta i remunta cap el Collet de la Bassa seguint el traçat del GR 173, el qual abandonem al coll per seguir recte cap a la casa del Girbau. El camí ens porta a la urbanització El Racó (575 m) que travessem. Passat l'Hostal del Cim, el camí gira sobtadament per davallar al Sot del Pujol. Continuem recte en direcció al mas Olivet i Sant Feliu del Racó. Passem per les masies de Can Manyosa i Cal Joan Coix i creuem el riu Ripoll arribant a la carretera B-124 de Castellar del Vallès a Sant Llorenç Savall (338 m).

Deixem la carretera i prenem una pista a la dreta que aviat esdevé asfaltada i s'endinsa cap el torrent de Torell, tot pujant amunt, fins arribar a la pista de la Serra de Pinós que ens portarà a la carena (596 m). Seguim la pista de Can Cadafalch i continuem recte pel
Riu Ripoll
costat d'unes curioses alzines seguint el traçat del PR C-145 en marcada direcció nord. Passem prop del coll Monner (621 m) i les runes de Can Monner, que deixem a la dreta de la pista, la qual segueix recte, a l’esquerra, cap el gran mas de Can Sallent. Prenem un ramal que gira i marxa a la dreta encarats cap a la carena de la urbanització del Farell que podem albirar ben altiva i llunyana davant nostre. Prenem un corriol, tot descendint pel bell mig del torrent de Can Monner i passem per la Font dels Horts de Coll Monner. Desemboquem a la pista del Coll de Tres Pins (494 mts.) per anar a trobar la pista que va de Sant Sebastià de Montmajor a Can Sallent, que ens portarà en una suau pujada a la parròquia de Sant Sebastià de Montmajor (514 m).

Sant Sebastià de Montmajor és un poblet molt petit, pertanyent al municipi de Caldes de Montbui, i està situat entre les muntanyes de Gallifa i del Farell. La seva església romànica, dedicada a Sant Sebastià, està documentada del segle XI.

Dificultat:  **  (20,750 kms)

Desnivells acumulats aproximats:   (+ 691 m) (- 472 m)