16 de gener del 2007

ITINERARIS PER CATALUNYA.

Toses- Fonts del Llobregat

TOSES – FONTS DEL LLOBREGAT (17,500 KM.)

Diumenge, dia 4 de juny

El poble de Toses, prop de la collada del mateix nom, serà l’inici de la nostra caminada, l’autocar ens deixarà a la carretera que va de Planoles a la collada de Toses seguint la vall, seguirem un tram de la carretera, passant al costat d’una font i aviat la deixarem per seguir un corriol a l’esquerra que ens menarà en forta pujada fins a una pista que, revoltant el cap del Ginebrar, fa cap al Pla d’Anyella, prop d’uns remuntadors de La Molina, travessarem la carretera de Castellar de n’Hug i seguirem sense camí definit en direcció Sud, fins a trobar el torrent de La Geperuda, que travessarem fins a pujar a una pista que va de la Molina a Castellar de n’Hug, la qual seguirem a l’esquerra. Revoltem el Cim de Pla Baguet, que anirem deixant a la nostra esquerra i en arribar al coll d’Orriols deixarem la pista i seguirem per un corriol, poc marcat però sense pèrdua, que passa pel fons de la vall, fins a trobar el torrent de la Font del Boix, per on passa el camí que del Coll de la Creueta va fins a Castellar, que seguirem a la dreta passant per la font i mes endavant per la cova de La Tuta, cavitat que es pot seguir, d’uns setanta metres de recorregut; seguidament passarem per un altra font molt abundosa i seguirem fins a trobar les primeras cases de Castellar al barri de l’Erola, i una vegada salvada la sifonada que hi ha amb el nucli del poble arribarem a Castellar de n’Hug on podrem visitar el poble i veure l’audiovisual del Llobregat, (segons sigui l’horari), tot seguit agafant el camí vell, que surt tot baixant fins al més nou camí turístic, baixarem fins a les Fonts del Llobregat, on ens esperarà l’autocar.

Dificultat: sense cap dificultat.

Desnivells acumulats aproximats: (+ 450 m.) (- 610 m.)

Vocals: Robert Rué, Hermógenes Díez, Enric Cortés i Joan Perich.