Itinerari normal:
Molló - Collada Fonda - Setcases (14,590 km) (+ 745 m) (- 664 m)
Itinerari opcional al cim del Costabona:
Molló - Collada Fonda - cim de Costabona - Collada Fonda - Setcases (20,680 km) (+ 1.298 m) (- 1.220 m)
Itinerari opcional per als que no pugen
al Costabona:
Collada
Fonda - Collada de la Balmeta (refugi Jaume Ferrer) - Collada Fonda
(4,360 km) (+ 108 m) (- 108 m)
Itinerari:
Molló (plaça de Mitjorn), Plaça Major, can Borrató, can Pletis, turó de Santa Magdalena, Roques de Santa Creu, Igols d'en Romaní, Puig de Sant Joan, Collada de la Fembra Morta, serra de la Fembra Morta, la Solana, Collada Verda, Collada Fonda, (opcional: Roques d'en Mercer, Roca Blanca dels Oms, font de Fra Joan, Coll de Pal, cim de Costabona, Collada Fonda), Serrat del Solà de Bones, ruta dels Contrabandistes, torrent del Camp d'en Malet, Cabana del Ferrer, la Rodonella, torrent de Vall-llobre, la Vall Llobre, pont d'en Xecó i Setcases.
Descripció:
![]() |
Oratori de Santa Magdalena |
*** Itinerari normal: sortim des de la plaça de Mitjorn del poble de Molló (1.183 m), seguim pel carrer de Sant Sebastià fins a la plaça Major, on val la pena visitar l’església romànica de Santa Cecília, del segle XII, amb un dels campanars més bonics del romànic. Comencem a pujar pel camí del Solà, tot seguint la traça del GR 11, i deixem a la dreta can Borrató. Ja sortint del poble, deixem a l’esquerra Can Pletis, una casa rural de luxe, i un tros més amunt arribem al Puig de Santa Magdalena (1.438 m), on trobem l'oratori de Santa Magdalena. Seguim en suau ascens per les anomenades Roques de Santa Creu i arribem als Aigols d’en Romanic, per on passa el torrent de la Font de l'Espatllat (1.533 m). Seguim ascendint per la pista en direcció nord-oest, tot travessant un bonic bosc de pi negre, i assolim el Puig de Sant Joan (1.670 m). Ara, deixem la pista principal, que és el Camí del Coll Sobiràs que continua recte, i girem cap a l'esquerra, tot vorejant el Puig Moscós, que tenim a la dreta; tornem a sortir a la pista principal, que travessa en aquesta zona tota la serra de la Fembra Morta.
En suau ascens arribem a la Collada de la Fembra Morta (1.727 m), lloc que té una famosa llegenda --diu la llegenda de la fembra morta que una minyona va desafiar el fred i els fantasmes i va pujar de nit a la muntanya, pel camí del Costabona, perquè escoltava l’amo del mas Galceran que explicava que hi va veure, tot buscant una vaca esgarriada, un fantasma voltat de llumetes, i no s’ho creia. Així que la noia va pujar a comprovar-ho, tota valenta. Sent dalt del coll, hi va clavar un pal al terra per demostrar on havia arribat, però no es va adonar que se li va clavar a la faldilla, i en marxar va notar que alguna cosa la retenia i de l’espant el cor se li va parar i va morir--. Amb un breu i nou ascens per la carena, passem pel cim del Turó de les Fontetes (1.768 m). Un xic més endavant deixem el GR 11 i el camí de Setcases, i seguim a la dreta un sender que, vorejant el Puig Sistra, ens durà fins a la Collada Verda (1.901 m). Esplèndida panoràmica de tot el Pirineu Oriental. Seguim la carena pel filat espinós per al bestiar i arribem a la Collada Fonda (1.905 m), on trobem la pista que va de Setcases a Espinavell.
![]() |
Cim de Costabona |
Baixada fins a Setcases: des de la Collada Fonda, anem a buscar una pista secundària per sota de la principal, tot descendint pels prats fins que trobem de seguida el traçat d'un sender que es fica dins del bosc: és el Camí dels Contrabandistes (1.894 m). Anem descendint pel Camí dels Contrabandistes, on trobem marques de pintura verda. Creuem el Serrat del Solà de Bones, i el torrent del mateix nom, amb una bona imatge del Costabona darrere nostre. Més endavant, creuem el Camp d'en Malet, i un altre torrent del mateix nom. Deixem la cabana del Ferrer a mà dreta i anirem seguint el camí en franca davallada, sempre paral·lels al torrent de Vall-llobre. Arribem a la casa de la Rodonella (1.434 m), també a la nostra dreta. El camí es converteix en una pista i anem travessant diferents torrents, com el de Galinyà, o el d'Estreu, fins que arribem al fons de la vall i al poble de Setcases. Creuem el pont del Xecó sobre el riu Ter i entrem a la població (1.267 m).
DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT
Dificultat i desnivells:
Itinerari normal:
Molló
- Collada Fonda - Setcases (14,590
km) (+ 745 m) (- 664 m)
Itinerari opcional al cim de Costabona:
Molló
- Collada Fonda - cim de Costabona - Collada Fonda - Setcases (20,680 km)
(+ 1.298 m) (- 1.220 m)
Itinerari opcional per als que no pugen al Costabona:
Collada
Fonda - Collada de la Balmeta (refugi Jaume Ferrer) - Collada Fonda
(4,360 km) (+ 108 m) (- 108 m)
Lloc i hora de sortida de Terrassa: Rambla d’Ègara, davant els ferrocarrils de la Generalitat, a les 6 del matí. La tornada serà a la tarda.
Observacions: El desplaçament es farà en autocar, amb places limitades. Cal treure la inscripció a través del web www.ce-terrassa.cat del dia 1 al 18 de setembre, o bé a la secretaria del Centre, de 5 a 8 del vespre, del dia 7 al 18 de setembre, ambdós inclosos.
Notes: L’organització es reserva el dret de tancar la inscripció abans de la data prevista en el cas d'exhaurir-se les places de l’autocar. Us recordem que el divendres, dia 18 de setembre, serà l'últim dia d'inscripció, per tant preguem que us hi inscrigueu abans d'aquest dia. Per participar en aquesta activitat cal que tingueu la llicència/assegurança federativa. En cas contrari, heu de contractar l'assegurança temporal a Secretaria.
Preu de la inscripció: 25 €
Organitza: Vocalia de Senders. (contacte: Enric Cortés, 687 558 875)
DESCÀRREGUES
Resum sortida Molló - Costabona - Setcases
Full de ruta sortida Molló - Costabona - Setcases
Track GPS Molló – Collada Fonda – Setcases
Track GPS Molló – Collada Fonda – Cim de Costabona – Collada Fonda – Setcases
Track GPS Collada Fonda - Collada de la Balmeta (refugi Jaume Ferrer) - Collada Fonda
Galeria d'imatges sortida Molló - Costabona - Setcases
![]() |
Coll de Pal (2.319 m) |











Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada